xPriscilla.reismee.nl

My dream will come true soon... <3

Hi lieve vrienden, familie, collega's, kennissen en andere lezers,

Welkom op mijn reisblog.Zoals de meeste wetengaat27 oktober één van mijn dromen uitkomen; reizen in Azië!

Totaal ga ik 5 weken weg. Ik heber echt onwijs veel zin in en kan niet wachten om alles te ontdekken, ervaren, proeven en mee te maken. Ik wil jullie graag een idee geven wat ik daar allemaal ga doen.

Eerst ga ik drie weken naar het prachtige eiland Sri Lanka, ook wel de parel van de Indische Oceaan genoemd. De volgorde kan ter plekke veranderen, maar dit is wat op de planning staat:

  • Een oriëntatieweek in de stad Kandy en omgeving, deze week moet zorgenvoor een goede voorbereiding op het vrijwilligerswerk. Deze week is meer een soort vakantie. We gaan dan tempels bezoeken, een traditionele dansshow bewonderen, meer leren over de Sri Lankaanse cultuur en hun gewoonten, taallessen, lessen over de Sri Lankaanse religie en nog veel meer leuks!
  • Twee weken vrijwilligerswerk in de exotische badplaats Ambalangoda aan de zuidwest kust die vooral bekend is om zijn traditionele duivelsdansen. Deze worden opgevoerd om de kwade geesten te verjagen of om goede geesten op te roepen. Bovendien is het een paradijsvanwitte stranden en palmbomen... Hier ga ik werken op het schildpaddenproject (een project aan het strand!)om zo een bijdrage te leveren aan het behoud en de bescherming van de zeeschildpadden.

Na deze drie weken ga ik van Colombo naar Bangkok vliegen. In Thailand, 'het land van de glimlach'blijf ik totaal 2 weken! De weekenden zijn vrij. In ieder geval wil ik in een weekend door Bangkok gaan reizen.

  • Ik begin hier met een week vrijwilligerswerk in Wang Thong: gelegen in de Phitsanulok provincie, bekend vanwegede mooie rijstvelden.Het is eenauthentieke Thaise regio waar nog veel mensen in een huis op palen wonen!Ik ga hier werken op een olifanten opvangcentrum. Hier zullen mijn dagelijkse taken bestaan uit: wassen en voeden van de prachtige Aziatische olifanten, tuinieren etc. Bovendien mag ik ook rijden op een olifant!!!
  • Tijdens mijn laatste week ga ik relaxen op het eiland Koh Samet.Dit exotische eiland is ongeveer 7 km lang en 3 km breed en heeft vele stranden! Het eiland behoort tot een nationaal park. Rond Koh Samet liggen veel koraalriffen. Tijdens deze week ga ik dus veel snorkelen, en hopelijk is het mogelijk om te duiken!

Ik hoop dat jullie zo een beetje een idee hebben gekregen wat ik ga doen in het prachtige continent Azië. Sommige zullen zich misschien afvragen; waarom Azië?Het is al lang mijn droom om hier heen te gaan. Dit continent heeft me altijd al erg aangetrokken. Ik vind de cultuur daar erg bijzonder, het boeddhisme en hindoeïsme, de tempels, Boeddha's;wauw!Daarnaast is het er prachtig qua natuur.

Een continent met vele gezichten die ik maar al te graag wil gaan ontdekken! Een ontdekkingsreis die ik via deze reisblog graag met jullie wil delen!

Liefs,

Priscilla

Reacties

Reacties

edwin en christien

heel veel plezier we zullen je site volgen en je af en toe schrijven en kijk uit in die apen landen .liefs edwin en christien.

jannie en klaas

de tijd naderd een hele fijne dagen nog ik volg je en uitkijken he dikke xxxxxxxxxxx

jannie en klaas

en nu ben je onderweg spanned voor je heel veel plezier he dikke xxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active